FYSISK AKTIVITET FÖRETAG
Regbåge och cykel
Utomhusträning
Magträning

Fysisk aktivitet på arbetstid


Att träna på arbetstid är den mest ekonomiska investeringen en arbetsgivare kan göra. Det bör vara enklet att ta hand om sin fysiska och mentala hälsa under arbetsdagen.


Det är få saker som är så viktiga för hjärna som fysisk aktivitet. Vi mår inte bara bättre av fysisk aktivitet, det påverkar också koncentrationen, minne, kreativitet och stresstålighet. Det leder till att vi processar information snabbare – alltså tänker snabbare – och det blir bättre på att mobilisera tankemässiga resurser när de behövs. Det är få saker som kan ändrar vårt humör och sinnesstämning så snabb, en grå dag eller en tung uppgift kan plötslig bli lätt efter att kroppen fått röra sig. Vi får också lättare för att koncentrera oss när ett är stökigt omkring oss och behålla lugnet när hjulet snurrar som snabbast.


Ge lite magi och en mental uppgradering till medarbetarna!

Hur går det till?


Vi börjar se över vilka möjligheter ni har. Hur ser schema och arbetsdagarna ut? Vilka ute- och innemiljöer finns tillgängliga? Kanske har ni ett stort, eller ett litet gym ni vill använda er mer av? Kanske en lokal som kan användas för gruppträning? Men har ni inte det, lugn, inget av detta krävs. Utomhus träning funkar i de allra flesta miljöer och där bli träningen även kombinerad med frisk luft. Eller att använda sig av ett ett vanlig mötesrum om ett sådant finns. Jag hjälper er att se möjligheterna.


Ett populärt upplägg är att jag håller ett antal pass under veckan som är återkommande varje vecka. Vilket skapar en kontinuitet och återkommande god vana hos medarbetarna. 

Hälsokonsult - skapa rörelse, bra vanor och hälsa


Jag hjälper er gärna med att se över era rutiner, lokaler, arbetssätt och vanor. När och hur rör ni er? Uppmuntras det till att ta hiss, stå upp och arbeta, ta rörelsepauser? Finns det någonstans där mental återhämtning kan ske? Deltar ledningen i hälsosatsningar, i fysiska aktiviteter? Vem sätter tonen och hur uppfattas det när någon tränar på lunchen? Är det onda ögat eller genuin uppmuntran? Hur får ni med er hela gruppen, och framför allt de som behöver hälsofrämjande insatser allra mest?


Det finns oftast en massa små ändringar som kan göras, små enkla, men som i det långa loppet gör enorm skillnad!

Förslag på fysisk aktivitet


  • Löpning i grupp - perfekt lunchpass.
  • Styrkepass inne eller utomhus med egen kroppsvikt.
  • Styrkepass med redskap – om gym finns.
  • Yoga – pass efter behov och önskemål.
  • Rörelse under arbetsdagen -  trappor, hämta vatten, gå istället för att maila. Hitta möjlighetrena och skapa nya rutiner.
  • Rörelsepauser - skapa rutiner för korta återkommande pauser under arbetsdagen genom enkla rörelse som inte kräver ombyte.

Adress

Flädie kyrkväg 21

237 91 Bjärred

Boka tid

Via kontaktsidan

© 2020. All Rights Reserved

Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du vår användning av cookies.

Acceptera