FYSISK AKTIVITET FÖRETAG
Utomhusträning
Magträning
Regbåge och cykel

Fysisk aktivitet på arbetstid - på din arbetsplats


Att träna på arbetstid är den mest ekonomiska investeringen en arbetsgivare kan göra. Det bör vara enklet att ta hand om sin fysiska och mentala hälsa under arbetsdagen.


Det är få saker som är så viktiga för hjärna som fysisk aktivitet. Vi mår inte bara bättre av fysisk aktivitet, det påverkar också koncentrationen, minne, kreativitet och stresstålighet. Det leder till att vi processar information snabbare – alltså tänker snabbare – och det blir bättre på att mobilisera tankemässiga resurser när de behövs. Det är få saker som kan ändrar vårt humör och sinnesstämning så snabb, en grå dag eller en tung uppgift kan plötslig bli lätt efter att kroppen fått röra sig. Vi får också lättare för att koncentrera oss när ett är stökigt omkring oss och behålla lugnet när hjulet snurrar som snabbast.


Kanske  har de anställda friskvårdsbidrag, aktivitetstimme/timmar per vecka, kanske något aktivitetsrum på arbetsplatsen, ni kanske till och med har ett gym eller en fin utemiljö precis utanför hörnet? Men, vad är det faktiska resultatet av dessa insatser? Vem är det som använder pingisbordet, vem är i gymmet, vem går ut på lunchen?


Jag erbjuder fysisk aktivitet på er arbetsplats utomhus eller inomhus, för enskilda medarbetare eller grupper. Med bred kompetens inom hälsa, träning, kost och professionell coaching anpassar vi och skapar utefter ert företags behov.  Det jag kan lova är att mer fysisk aktivitet på arbetstid skapar kreativitet, glädje, energi och i slutänden friskare och mer produktiva medarbetare.


Ge lite magi och en mental uppgradering till dina medarbetare!

Hur går det till?


Jag arbetar alltid utefter önskemål, behov och möjligheter på just er arbetsplats.


Kanske har ni ett stort, eller ett litet gym ni vill använda er mer av? Kanske en lokal som kan användas för gruppträning? Inget av detta krävs. Utomhus träning funkar i de allra flesta miljöer och där bli träningen även kombinerad med frisk luft.


Ett populärt upplägg är att jag finns på plats under ett antal timmar under veckan hos just er och att medarbetarna bokar in sig på gruppaktivitet eller enskild träning, beroende på vad vi avtalat.  


Jag hjälper er gärna också med att öka energin och rörelsen i samband med kickoff dagar, workshops eller andra event. Varför inte bjuda in till "after work out" eller skicka en mail inbjudan till alla på kontoret, "mer energi i eftermiddag? Eller varför inte träna gemensamt inför ett lopp? Möjligheterna är oändliga och därav arbetar jag inte efter färdiga paket utan sätter samman det utefter vad som passar hos just er. Kontakta mig för mer info och vi startar upp med ett oförutsättningslöst möte.


Hälsokonsult - skapa rörelse, bra vanor och hälsa

Jag hjälper er gärna med att se över era rutiner, lokaler, arbetssätt och vanor. När och hur rör ni er? Uppmuntras det till att ta hiss, stå upp och arbeta, ta rörelsepauser? Finns det någonstans där mental återhämtning kan ske? Deltar ledningen i hälsosatsningar, i fysiska aktiviteter? Vem sätter tonen och hur uppfattas det när någon tränar på lunchen? Är det onda ögat eller genuin uppmuntran? Hur får ni med er hela gruppen, och framför allt de som behöver hälsofrämjande insatser allra mest?


Det finns oftast en massa små ändringar som kan göras, små enkla, men som i det långa loppet gör enorm skillnad!



Kombinera professionell coaching och träning


Båda dessa redskap öppnar upp människan, skapar energi, kreativitet och hjälper oss att ta oss närmre våra mål. Att erbjuda medarbetarna båda delarna skapar en otroligt bra effekt där vi arbetar med människan utifrån och ut.

Förslag på fysisk aktivitet


  • Löpning i grupp - perfekt lunchpass.
  • Intervall pass löpning – ett löppass i olika tempo, tempo som kan anpassas efter alla.
  • Styrkepass inne eller utomhus med egen kroppsvikt.
  • Styrkepass med redskap – om gym finns.
  • YogaStretch – lugnt pass där yoga, stretch och avslappning kombineras.
  • Rörelse under arbetsdagen -  trappor, hämta vatten, gå istället för att maila. Hitta möjlighetrena och skapa nya rutiner.
  • Rörelsepauser - skapa rutiner för korta återkommande pauser under arbetsdagen genom enkla rörelse som inte kräver ombyte.

Adress

Flädie kyrkväg 21

237 91 Bjärred

Boka tid

bokadirekt.se

© 2019. All Rights Reserved

Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du vår användning av cookies.

Acceptera